Firma

Historia firmy

Początki funkcjonowania przedsiębiorstwa sięgają 1986 roku, kiedy to pan Wiesław Mieczkowski powołał do istnienia spółkę cywilną o nazwie MURBET.
Jak wskazywała ówczesna nazwa firmy, przedmiotem jej działalności była produkcja wyrobów betonowych.

Stosunkowo szybko, bo już w roku 1991, okazało się, że firma ma potencjał do dalszego rozwoju. Zakres działalności przedsiębiorstwa został rozszerzony i objął hurtowy i detaliczny handel wyrobami hutniczymi oraz materiałami budowlanymi.

Okresem przełomowym dla przyszłości firmy okazał się być rok 2000.

Analiza potrzeb i oczekiwań klientów, a także obserwacja zmian na europejskim rynku dystrybucyjnym zaowocowała podjęciem przez właścicieli Spółki MURBET decyzji o budowie zakładu produkcyjnego. Inwestycja została zrealizowana w latach 2000-2001 na obszarze Specjalnej Suwalskiej Strefy Ekonomicznej w Ełku.

W październiku 2001 roku w Krajowym Rejestrze Sądowym została zarejestrowana firma MG MURBET Spółka z o.o. W przedsiębiorstwie zatrudnionych było wówczas zaledwie 6 osób.

Był to pierwszy etap budowy stalowego centrum serwisowego wyrobów płaskich.


Już na etapie planowania inwestycji został sprecyzowany profil produkcji przedsiębiorstwa.

W ofercie znalazły się taśmy i formatki, cięte na wymiar z blach stalowych, ocynkowanych, aluminiowych i powlekanych. Pierwsze sukcesy rynkowe oraz rosnące zapotrzebowanie odbiorców pozwoliły realizować strategie szybkiego rozwoju. Rozbudowa zakładu, parku maszynowego i konsekwentne wdrażanie nowych rozwiązań technologicznych przyczyniły się do tego, że marka MG MURBET szybko zaczęła być utożsamiana z najwyższą jakością standardów produkcyjnych.

Już w 2004 roku, czyli niespełna trzy lata po rozpoczęciu działalności, przedsiębiorstwo było zaliczane do największych niezależnych serwisów stalowych w Polsce. Jednym z filarów odniesionego sukcesu była strategia poszukiwania i dostarczania Klientom wartości dodanej – elementu, który jednocześnie spełniał dwa warunki: był zgodny z preferencjami Kontrahenta i bezbłędnie trafiał w jego oczekiwania, a także był unikatowy, a więc charakterystyczny wyłącznie dla oferty przedsiębiorstwa.

O dynamice rozwoju świadczyły nie tylko rosnące moce produkcyjne i poziomy sprzedaży, ale także nawiązanie współpracy z zagranicznymi hutami w zakresie dostaw, ekspansja na nowe rynki zbytu oraz wprowadzanie do oferty kolejnych produktów.

Efektem świadomej i przemyślanej polityki w zakresie wprowadzania nowych produktów było uruchomienie w 2005 roku produkcji całkowicie nowej grupę wyrobów – profili stalowych do suchej zabudowy – pod marką STEELA Profil. Trzy lata później  została uruchomiona produkcja formatów gorącowalcowanych. W 2012 roku oferta asortymentowa została rozszerzona o kolejny nowy wyrób - formatki z blach stalowych i aluminiowych o idealnej płaskości. W 2013 roku rozpoczęto produkcję całkowicie nowej grupy wyrobów - kształtowników stalowych profilowanych na zimno. W tym samym roku wprowadzono do oferty kolejną nową usługę: odbiór złomu od firm produkcyjnych.


Pierwsza hala produkcyjno-magazynowa o powierzchni 2300 m2 została wybudowana w 2001 roku.

W kolejnych latach budynek był wielokrotnie rozbudowywany. Największa inwestycja w tym zakresie miała miejsce w 2007 roku – do hali doprowadzono bocznicę kolejową, a powierzchnia została zwiększona o ponad 5.000 m2. W 2012 roku zakończono budowę kolejnej hali produkcyjnej o powierzchni 7.000m2.

Aktualnie łączna powierzchnia hal produkcyjnych wynosi ponad 19.000 m2 i jest 8-krotnie większa niż pierwotnie.

 

Równocześnie z otwarciem pierwszej hali produkcyjno-magazynowej, oddano do użytku pierwsze pomieszczenia biurowo-socjalne o łącznej powierzchni 300 m2.

W 2007 roku zakończono budowę nowego biurowca o powierzchni 950 m2.

Aktualnie łączna powierzchnia pomieszczeń biurowych wynosi 2.130 m2 i jest ponad 7-krotnie większa niż pierwotnie.


Pierwsze linie produkcyjne uruchomiono w 2001 roku. Były to dwie linie do cięcia blach, w tym jedna do cięcia wzdłużnego i jedna do cięcia poprzecznego. Rozpoczęto produkcję w zakresie przetwórstwa stalowych wyrobów płaskich.

W następnych latach systematycznie oddawano do użytku kolejne linie, zwiększające możliwości produkcyjne przedsiębiorstwa. Co ważne, były to zmiany nie tylko ilościowe, ale przede wszystkim jakościowe. Do najistotniejszych, przełomowych rozwiązań Zarząd zaliczył następujące inwestycje:

  • zainstalowanie w 2003 roku 32-tonowej, suwnicy, umożliwiającej przetwarzanie większych kręgów stali,
  • uruchomienie w 2004 roku precyzyjnej linia do cięcia wzdłużnego, umożliwiającej cięcie taśm o minimalnej szerokości 10 mm z blach
    o wysokich parametrach tłoczności,
  • uruchomienie w 2005 roku dwóch linii technologicznych do produkcji profili stalowych w systemach suchej zabudowy wnętrz, które dzięki zastosowaniu innowacyjnej technologii, jako jedyne na rynku, realnie wyciszają konstrukcję gotowej ściany,
  • uruchomienie w 2008 r. w pełni zautomatyzowanej linii do produkcji formatów gorącowalcowanych oraz zainstalowanie dwóch 40-tonowych suwnic, umożliwiających pracę z najcięższymi kręgami blach gorącowalcowanych,
  • wdrożenie w 2011 r. nowatorskiej technologii w zakresie prostowania blach oraz unikatowego w skali światowej systemu bezdotykowego pakowania
    z możliwością foliowania,
  • wdrożenie w 2012r. nowatorskiej technologii w zakresie cięcia wzdłużnego i poprzecznego blach grubych do 12mm, dzięki zastosowaniu wyników prac badawczych Wydziału Metali Nieżelaznych Akademii Górniczo Hutniczej w Krakowie,
  • uruchomienie w 2013 r. linii do profilowania kształtowników na zimno.

Aktualnie stan parku maszynowego, w zakresie linii technologicznych, obejmuje 7 linii do cięcia poprzecznego blach, 4 linie do cięcia wzdłużnego blach, 2 linie do produkcji profili stalowych do suchej zabudowy oraz 1 linię do produkcji stalowych kształtowników zimnogiętych.

 

W momencie rejestracji firmy MG MURBET w Krajowym Rejestrze Sądowym w 2001 roku w spółce zatrudnionych było zaledwie 6 osób. 10 lat później, w 2011 roku średnia liczba pracowników przekroczyła 200 osób. Systematyczny, dynamiczny wzrost liczby zatrudnionych wynikał ze zwiększania skali działalności przedsiębiorstwa, połączonego z koniecznością utrzymania jakości obsługi na niezmiennie wysokim poziomie. W efekcie, w procesie kształtowania organizacji Spółki, Zarząd wyodrębniał kolejne wyspecjalizowane działy i komórki odpowiedzialne za efektywną współpracę z Klientami.

Specjaliści do spraw handlowych odpowiedzialni za bezpośrednią obsługę, czyli profesjonalni doradcy, poświęcający problemom Klienta całe swoje doświadczenie i zaangażowanie; Planiści produkcji, dbający o optymalizację i efektywne wykorzystanie surowca; Mistrzowie i Technolodzy produkcji, czuwający nad zgodnością parametrów produktów z zamówieniami; Specjaliści do spraw transportu odpowiedzialni za bezpieczeństwo i terminowość dostaw to tylko niektórzy uczestnicy skomplikowanego procesu kompleksowej obsługi Kontrahenta.


Od samego początku działalności strategią biznesową przedsiębiorstwa było budowanie i utrzymywanie długoterminowych relacji z Klientami. Kluczem do kształtowania tych relacji na najwyższym poziomie okazało się indywidualne podejście do potrzeb każdego Kontrahenta, czego efektem było skupienie naszych działań na poszukiwaniu optymalnych dla Klienta rozwiązań oraz systematycznym zaspokajaniu jego potrzeb i wymagań.


Przez całą dekadę skutecznie realizowaliśmy nawet najbardziej wymagające zamówienia naszych Klientów. Produkując wyroby stalowe i aluminiowe na potrzeby branży motoryzacyjnej, AGD, metalowej, budowlanej i wielu innych, bardzo dobrze rozumieliśmy, że od naszej rzetelności zależy powodzenie przedsięwzięć produkcyjnych, realizowanych przez naszych Klientów.

Obsługując coraz bardziej wymagające grupy odbiorców, zawsze staraliśmy się być perfekcyjni, zarówno w zakresie jakości, jak i terminowości dostaw.


Zaufało nam kilkaset firm, reprezentujących bardzo szerokie spektrum branż, działających na wielu rynkach, zarówno krajowych, jak i zagranicznych. Z większością z nich nawiązaliśmy stałą, długoterminową współpracę.

Wielu naszych Kontrahentów rozpoczynało swoje przedsięwzięcia biznesowe razem z nami i razem z nami je rozwijało, osiągając sukces. Niektórzy klienci byli z nami od samego początku istnienia przedsiębiorstwa i co najważniejsze współpracują z nami nadal.

W ciągu minionego 10-lecia dokładaliśmy wszelkich starań, aby wizerunek firmy w oczach naszych klientów był jak najlepszy.


Konsekwentne dążenie do kompleksowego zaspokojenia wymagań i potrzeb klientów oraz do nieustannego podnoszenia jakości produkowanych wyrobów, zaowocowały wdrożeniem Systemu Zarządzania Jakością, potwierdzonego certyfikatem ISO 9001, wydanym w październiku 2004 roku. W ciągu 10 lat funkcjonowania przedsiębiorstwo zostało uhonorowane szeregiem nagród i wyróżnień.

Do najcenniejszych należą: certyfikat "Perła Polskiej Gospodarki" w kategorii "Perły Duże" otrzymany pięciokrotnie w latach 2007, 2009, 2010, 2011, 2012, zajęcie czołowego miejsca w rankingu najlepszych przedsiębiorstw "Gazela Biznesu 2007" oraz "Gazela Biznesu 2012", nominacja w plebiscycie "Filary Polskiej Gospodarki 2007", "Srebrny Wilk PUDS" w podziękowaniu za 10-letnią działalność na rzecz Polskiej Unii Dystrybutorów Stali, dwukrotne przyznanie nagrody "Acanthus Aureus", tytuł "Firmy Roku 2009" w rankingu Gazety Współczesnej. Najnowszym osiągnięciem na tym polu jest przyznany w 2012 r tytuł "Diament miesięcznika Forbes.